GOD JUL!

(i efterskott men anda :))

Min julafton var ratt stressig och jobbig men det loste sig sa kvallen var bra iaf :P Dagen borjade kl 8:00 med 4h-skift i viverot vilket var bra eftersom det finns tackning dar sa jag kunde ringa hem! :) Det var jattekul att prata med alla som var hemma hos oss och firade jul som vanligt :) Kandes sa konstigt att inte vara dar. Hade tankt tajma det sa att jag skulle ringa nar Kalle Anka var slut, men Johan sa att jag ringde mitt i nar Benjamin Syrsa sjunger ser du stjarnan i det bla xD Haha ber om ursakt. Sag ocksa att jag hade fatt ett sms fran Karin ett par dagar tidigare i vilket hon upplyste mig om att det var exakt ett ar sen vi sag Negative i Finland. Det var kul haha. Finland kanns for tillfallet som en annan planet xD Efter skiftet skulle vi ivag och inhandla maten for kvallen, en uppgift som fallit pa mig eftersom jag enligt Roger var "den mest ansvarsfulla"... jag ska sluta vara ansvarsfull bara for att slippa alla jobbiga uppgiftert som alla andra slipper! Hur som helst, efter en stunds strul kom Sue och jag iaf ivag till Montezuma dar vi traffade alla andra som hade tillbringat formiddagen vid vattenfallen. "kul for er" sa vi sa casual vi bara kunde, men inombords ville vi bara sa ner dem allihopa xD Men vi fick dem iaf att bara hem varorna vi hade inhandlat (vilket var jattejobbigt eftersom vi for det forsta inte var sakra pa hur mycket som skulle inhandlas plus att supermarketen ar alldeles for trang for att vela runt med en kundvagn :P) Men middagen blev jattegod! Vi at fisk (blue marlin) i nan slags citronsas och stekta yuccas som paminner om potatis. De andra at kyckling ocksa for fisken rackte inte at alla. Sen gick vi till stranden och gjorde upp en lagereld. Det var jattemysigt :)

Idag ar min sista dag i Romelia. Jag fattar inte att tiden har gatt sa snabbt! Jag har redan varit i Costa Rica i 7 veckor. Vi skulle ta en bat ut till en o for att snorkla idag, men nar vi kom till turistcentret sager de att det ar installt for att vagorna ar for stora. Detta SUGER ju saklart, inte minst for att hela grejen var mitt initiativ och jag har jobbat asset av mig for att allt skulle bli av... Men vad gor man. Sa jag hamnade har pa it-cafet istallet. Imorgon ska jag ta en buss som gar kl 6 pa morgonen till mitt nasta projekt som heter Buena Vista. Har traffat en tjej har, Alina, som kanske ska folja med mig dit. Kanns sorgligt att lamna Romelia men det ar Ok for det kanns ocksa som att jag ar klar har. Och den senaste veckan har allt varit sa rorigt sa det ska bli skont att komma till ett nytt stalle med mer folk dar jag formodligen kommer fa slippa agera som tolk :P

Min kamera ar nastan helt urladdad och mobilen ocksa, och solladdaren har pa ett ytterst mystiskt satt gatt sonder >.< hoppas batteriet racker till min resa imorgon iaf hehe. Hor av mig igen sa snart jag kan! KRAM!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0