Gott nytt ar!

Kara lasare. Jag, Annie, har brutit mina planer. Atminstone for en vecka :P Ska forsoka dra den korta versionen for er: Alina och jag kom efter manga om och men antligen fram till Buena Vista dar vi upptackte att det bara fanns tre volontarer dar (vi hade fatt hora tva dagar innan att det skulle vara 12-15st...) varav tva var 50-60 ar. Och de skulle inte lata oss fa ledigt for att fira nyar. Alina sa med en gang att hon ville dra darifran. Det senaste har jag funderat pa om jag kanske vill ta en vecka off for att gora lite eget resande, sa efter en tva timmar lang inre kris, som berodde pa daligt samvete for att bara komma och dra med en gang, kom jag fram till att jag i framtiden skulle angra mer att inte ha rest runt an att ha gjort de ansvariga for projektet sura. Sa jag bestamde mig for att ta denna vecka off och folja med henne. Sa, hur har det gatt da? Hittills at h*lvete xD Vi bestamde oss for att dra till en strand som heter Playa Hermosa. Nar vi antligen kom dit fanns det inga billiga bra boenden sa efter att ha vantat 1,5h pa bussen akte vi vidare till Playas del Coco som ligger typ en mil darifran och som tyvarr visade sig vara varldens antiklimax. Vi kom fram typ kl 17 och borjade leta boende och ALLT var verkligen fullt! Tillslut blev vi erbjudna varldens minsta, enklaste och tyvarr aven fulaste rum for $30 som vi motvilligt accepterade eftersom det inte fanns nat annat. Sen kom Alinas kompis Barbara ocksa, sa efter en stunds kopslaende med den amerikanska killen i rummet bredvid lyckades vi byta rum eftersom hans var storre (och faktiskt lite snyggare!). Fast vi blev tvungna att betala honom $15 for att han skulle ga med pa det eftersom vart rum var sa hemskt x) Dagen darpa kom vi fram till att det var omojligt att stanna kvar i Playas del Coco eftersom vart rum var bokat over nyar. Och efter att ha promenerat runt lite insag vi att det gjorde ingenting for trots namnet ar playas del coco inte fint. Stranden var smutsig och husen inte sarskilt snygga, och eftersom vi inte hittat nagra roliga manniskor att hanga med bestamde vi oss for att dra. Till Samara, staden narmast Buena vista xD Sa egentligen akte vi bara fram och tillbaka. (Och det bor ocksa namnas att infrastrukturen i CR suger sa varje gang man ska nanstans tar det aslang tid). Anledningen till att vi valde Samara var att vi visste att det fanns boende dar och dessutom hade vi traffat ett gang roliga manniskor senast vi var dar, sa vi visste att nyar skulle kunna bli nice.
Det trakiga ar att jag bara har lordag och sondag pa mig sa nat mer resande blir det nog inte for min del. Och arligt talat vet jag inte om jag orkar med angesten over att kl 20 pa kvallen inte veta var man ska sova samt att slapa pa packningen... :P Men jag upptackte nyss att de erbjuder snorkling och delfinsafari-turer har i Samara, sa forhoppningsvis kan jag ha kul anda :)

Ikvall kommer det vara en stor fest har pa stranden som vi hade tankt joina. Just nu ar det lite mulet men jag hoppashoppashoppas att det klarnar upp for om det regnar ikvall tror jag att jag dor xD Universum har motarbetat oss sa mycket den har veckan sa nu ar allt jag onskar mig lite flyt for en gangs skull :P

Hoppas att ni far en grym kvall!! FELIZ AÑO NUEVO!!! :D :D

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0