Romelia

Trots att jag lovade att inte be om ursakt for nagot kanner jag mig tvungen att gora det nu (for det jag kommer beratta om nu ar helt underbart och det ar sa orattvist att ni inte far se det :P) : FORLAT FOR ATT NI ALDRIG FAR SE NAGRA BILDER!!! xD Nasta gang jag kommer till det har internetcafet tanker jag ha mer tid och da kommer jag forhoppningsvis kunna lagga upp lite bilder, forhoppningsvis :P Annars ar ni alla valkomna hem till mig nar jag kommer hem for bildvisning ;)

Stallet jag ar pa heter Romelia. Det ar saaaaa vackert! Det ligger ca 30 minuters promenad fran en urgullig liten by som heter Montezuma. Det ar helt avskilt och allt man hor ar vagorna och alla olika djur. Inga bilar, ingenting :) Med risk for att lata ganska mesig maste jag faktiskt erkanna att jag kan inte minnas nar jag senast var sa har lugn. Vi ar 6 volontarer och imorgon kommer det tva till. Huvuduppgifterna vi har ar att vakta viverot (dar alla skoldpaddsbona finns) och patrullera stranden om natten. Det ar segt eller riktigt avslappnande, beroende pa vilket humor man ar pa :P Hittills har jag bara tyckt att det ar avslappnande for det ar sa himla vackert pa stranden om natterna, for man ser stjarnorna sa himla bra! :D Man kan se Orion, men den "ligger ner" istallet for att "sta upp" som den gor i Europa :P Det ar sa mysko, for det ar ju ett bevis pa att man ar kvar pa samma planet samtididgt som det kanns sa skevt x) Fattar ni vad jag menar? xP Andra uppgifter ar bland annat att stada, ordna och greja vid lagret och sana grejer. Det ar faktiskt riktigt nice for alla ar sa trevliga. Och klimatet ar mycket torrare och varmare an i Quepos! Hur sjukt som helst med tanke opa att CR ar ett sant litet land och man faktiskt kan se ljuset fran Quepos pa natten :P

Vad mer kan jag beratta...? JO! Igar kvall hade jag min forsta skoldpaddsklackning! :D Det var sa fantastiskt, de ar sa sma och sota (skalen ar inte storre an 4cm) och viftar med sina sma armar (eller vad fasen det kallas pa svenska :P ) hela tiden :) Nagon gang nar jag har tid ska jag beskriva hur man bar sig at fran det att de kommer upp pa stranden tills de slapps ut i havet!

Nu maste jag sluta, for Anne, en av volontarerna, borjar trottna pa mig :P Vi ska ga och ata och kanske shoppa lite har i Montezuma och sen ska vi hamta vara klader som vi har lamnat in for tvattning (det behovdes verkligen!! :O xD ) Ha det gott!


Kommentarer
Enligt Karin

ÅÅÅÅH va underbart det låter!! och jag är så glad över att du verkar trivas så bra! :D :D Det ska verkligen bli kul att se alla bilder sen när du kommer hem! :D

2010-12-12 @ 19:20:55
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0