Hola!

Det har blivit ratt daligt med uppdateringar det senaste sa jag ska forsoka sammanfatta min vecka.

Min sista vecka i Quepos var ganska gra och regnig. Alla ticos (costaricaner) ar svintrotta pa regnet for i December ska det inte regna nagot alls, men jag ar faktiskt inte sa trott pa regnet an. Formodligen for att jag ska vara kvar i tva manader till. Men slutar det inte regna snart kommer jag nog trottna ganska snabbt for jag glomde mitt paraply pa skolan i Quepos xD Fast det gjorde inte sa mycket for det var trasigt och pa vag att falla ihop totalt, det pallar inte tropiska regn hehe.

Det var riktigt sorgligt att lamna Quepos och framfor allt min vardfamilj. Kommer verkligen att sakna dem! Jag har nagra bilder jag vill visa men de kan jag inte ladda upp nu sa det far vanta lite till. Tog bussen till San José kl 12 igar. Den var inte alls sa forjavlig som jag hade hort och var radd for att den skulle vara haha. Sista biten till San José ar smal och slingrig som en slalombacke men jag hade iPoden sa det gick bra utan illamaende som tur var. Dock fattar jag inte varfor inte bussen tog motorvagen for den stannade inte for att plocka upp nan langs vagen... Mysko. Men det var ratt kul faktiskt for vi kom liksom uppifran bergen och fick se San José pa avstand, och eftersom det var sent pa kvallen nar jag landade med flygplanet har jag inte riktigt sett hur staden ser ut. Kom till ASVO's hostel runt kl 16. Det kranglade lite med reservationen men nu har jag iaf ett 6-baddsruym for mig sjalv... och delat badrum med de som bor i rummet bredvid :P Det kanns val inte riktigt 100 for badrumsdorren saknar hasp pa min sida sa de andra kan ga igenom badrummet in till mitt rum och ga igenom mina grejer... Men jag har last in det viktigaste och jag tror arligt talat inte att det kommer handa nat. Internet lag nere och jag hade verkligen inget att gora, det var segt. Slog ihjal tiden med att ga och kaka pa en japansk restaurang och handla frukost. Sen tillbringade jag resten av kvallenframfor TV'n med tjejen i receptionen x)

Idag hade jag informationsmote. Tva personer narvarade, Ernesto som ar ansvarig for alla ASVO's volontarer, och jag xD Sa nu har jag fatt reda pa allt jag behover veta och imorgon kl 6:00 gar min buss :P Egentligen borde jag vara jatteentusiastisk for det ar ju faktiskt nu som aventyret borjar pa allvar, men allt jag kan tanka pa ar den langa bussfarden jag har framfor mig med all packning (som jag dessutom kommer fa bara sista biten som ar en promenad pa 40min x) Men det ska komma nan och mota mig pa busstationen sa jag ska bannemig tvinga denna manniska att bara en av mina vaskor!

Det ar varsta kallt har! :O Vaknade inatt av att jag fros sa jag fick knycka en filt fran sangen over min :P och blaser gor det ocksa. Plus att det passerar bussar var femte minut utanfor mitt fonster... Ska bli skont att komma till Romelia som ar mer isolerat och dar det ar varmare :P

Nu ska jag leta upp ett bra lunchstalle, sen far vi se vad jag hittar pa for att sla ihjal tiden. For det ar varsta segt att inte ha nan att hanga med. Men det ar ju bara tillfalligt som tur ar. Jag ska gora mitt basta for att halla er uppdaterade fast jag vagar inte lova for mycket. Som avslutning pa detta superlanga inlagg laddar jag upp en liten film som de flesta av er kanske redan har sett, men skit samm ;) Den ar filmad pa skolan. Tjejen i rott heter Karla och jobbar som stadare och killen som filmar ar elev och heter James (han ar over 30 och tyvarr redan gift, Jessica ;)) Hasta luego!


Kommentarer
Enligt Jessica

hahaha xD Tack för hälsningen ;) Alla verkade så tagna av min kommentar till videon på Facebook... Ja, jag har gått och blivit killtokig :p Inget fel med det tycker jag :)

Det låter lite ensamt ja, men snart så har du ju en massa sköldpaddor (kanske inte massor med tanke på att du ska rädda dem :p) att hänga med i värsta fall ;) hihi det kommer gå utmärkt Annie! STOR kram!

2010-12-07 @ 01:52:06
URL: http://expectansy.se
Enligt sofia

ååå jag blir verkligen avundsjuk... du har det så himla bra :) det är en miljon gånger bättre än här i alla fall... det blir säkert jättespännande och sjukt kul med sköldpaddorna, gör lite skillnad :)massa kramar :)

2010-12-07 @ 22:44:30
URL: http://stellaire.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0