Regn

Hej igen!
Nu sitter jag pa skolan och vantar pa att lektionerna ska borja. Denna vecka har jag en privatlarare som heter Doña Lily och nasta vecka kommer jag troligtvis att fa vara i en mindre grupp med nan annan larare. Skolan ser varkligen inte ut som en skola. Den bestar av tva hus, ett ar kontor och det andra toalett, och lektionerna halls under sma tak :) Den ligger alldeles bredvis vagen men pga alla stora trad kanns det som man ar mitt ute i djungeln xD
Jag borjar forsta mer och mer vilken tur jag haft. Regnet har orsakat sa mkt forstorelse! Pa vagen till Quepos sag vi men massa hus som var totalforstorda och taxichaufforen sa att han aldrig sett nat liknande nagonsin. Floderna har svammat over och tackt husen helt och hallet. Allra varst var det forra veckan, och igar i San Jose hade ett helt kvarter blivit jamnat med marken pga regnet. Visserligen var detta en fattig stadsdel dar husen inte var sa starka, men anda. Fruktansvart. Man blir helt mallos nar man ser bilderna pa nyheterna. Men som sagt, jag har haft en ENORM tur eftersom jag kom nastan direkt efter det allra varsta regnet och kom till Quepos, dar det inte regnar lika mkt, innan jatteregnet i San Jose. Igar kvall regnade det har ocksa, jag tyckte att det var ratt mycket anda men enligt Randall var det ingenting. Sa ja, jag har an sa lange haft jattemycket tur, nagot jag saklart ar oandligt tacksam for. Hoppas det haller i sig.
Lovar att jobba mer pa det har med bilderna! Vi hors!

Kommentarer
Enligt Jessica

Låter som att du är nöjd! Det är bra, hoppas du har det bra :) Kramar i massor!

2010-11-10 @ 16:57:00
URL: http://expectansy.se
Enligt sofia

ojoj... men regnsäsongen är typ slut nu va??? hur är din värdfamilj?? hur går det med spanskan??? vad kul att su tycker det är bra so far :) kramar

2010-11-11 @ 15:17:24
URL: http://stellaire.blogg.se/
Enligt amelie

Nu du, ska jag säga dig att jag tycker bloggande är en väldigt bra idé från din sida :) looking forward to följa den! kärlek till dig :)

2010-11-12 @ 10:48:30
URL: http://solskensfantasier.blogspot.com

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0