Hola!

Sitter pa ett internetcafe for forsta gangen i mitt liv. Eller ah, det kan nog inte kallas for cafe for det finns inget fika nanstans. far overleva anda.
Igar sag jag stilla havet for forsta gangen. En kliche, jag vet, men synen gjorde mig mallos. Sa fantastiskt vackert! Tyvarr ar det ganska svart att ta sig till stranden. Quepos ligger vid havet men det finns ingen bra badstrand och jag har hort att vattnet ar fororenat... Stranden man badar vid ligger vid nationalparken Manuel Antonio som ligger typ en kvart med buss harifran. Problemet ar att vagen ar helt raserad pa ett stalle sa man far ga den forsta biten som ar en enda asbrant backe (aven samma vag jag maste ga till skolan varje morgon...) och sen hoppa pa bussen som gar fran andra sidan. Vi hoppade av en hollplats innan stranden for de hade en marknad dar, och de salde jattefina klader och andra grejer fast det var dyrt sa jag kopte ingenting (det ar fan asdyrt har!!!! Amerikanernas fel... x) Vattnet var varmt och alldeles lagom stora vagor. Hade latt kunnat bo pa den stranden, sla upp ett litet talt och leva dar for resten av mitt liv. Vad galler bilderna... forlaaat att jag ar sa seg. Ni far overleva lite till sa far ni snart se vad jag pratar om :)

Min vardfamilj ar jattesnall. Bor hos ett par med en liten bebis pa 8 manader. Han ar seriost det sotaste jag nansin sett! :D Leendet pa den ungen alltsa, helt underbart x) Sen har de en liten hund ocksa som ar det nast sotaste jag nansin sett. Han har kort vit, lurvig pals och hoppar runt pa bakbenen varje gang han ar kelsjuk vilket ar typ jamt x) Min "pappa" Randall jobbar aven pa kontorsavdelningen pa skolan och ar hur skon som helst, och min "mamma" Marcela ar sa snall och kan laga jattegod mat :D

Igar var det marknad! Det var alldeles fullt av gronsaksstand pa gatan langsmed havet. De satter upp den varje fredag kvall och later den sta kvar till lordag formiddag. Randall och Marcela pekade ut en massa gronsaker och berattade vad de heter, det var riktigt kul. OCH! Jag vet antligen hur en guanabana ser ut haha! Det har jag undrat sen de borjade salja den dar yoggi yalla med den smaken xD Den var stor och nagot paron-formad med tjockt gront skal och inuti var den ljust gul med nagra karnor i. Kul att fa se det x) Det roligaste allting var nar jag insag att alla narproducerade frukter har ar tropiska :P Jag menar, fan vad coolt liksom!!! xD

Nu ska jag testa att logga in pa skype igen for det funkade inte forut. Sen ska jag promenera hem i regnet :P Langtar till nasta vecka for da ska det bli battre vader, da blir det playa manuel antonio varje dag :) (Ja, jag smorjer in mig dagligen mamma!)
Stor kram pa er!

Kommentarer
Enligt mamma

Skype kan vänta. Bloggen är rolig att läsa och räcker ett bra tag. kram!

2010-11-13 @ 22:16:30
URL: http://vivavivace.blogg.se/
Enligt morfar

Jag har tagit del av dina bloggar. Jätteintressant!

Passa på att njuta av alla goda frukter och grönsaker. Hälsningar morfar

2010-11-14 @ 17:02:01
URL: http://vivavivace.blogg.se/
Enligt Karin

ÅÅÅÅH va härligt det låter! Vill också kunna ha möjlighet att äta färskt tropisk frukt :(

2010-11-14 @ 19:34:56
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/
Enligt sofia

vad härligt det låter :) have fun :P

2010-11-15 @ 08:36:37
URL: http://stellaire.blogg.se/
Enligt Natalie

Härligt ju! tänkte först skriva att hoppas du har tid till lite sol och bad men kom på sen att jag hörde att du kommit i regnperioden haha (förlåt men lite kul faktikt hehe) KRAM!

2010-11-17 @ 18:57:29

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0