end of life as I know it

Ååh Jessica har fixat headern! :) Lovely! :D

Tanken var väl att jag skulle skriva några sista ord från Sverige men jag kommer inte på något fyndigt så jag berättar väl lite vad jag gjort idag. Detta har varit en av de längsta dagarna i mitt liv. Började med att måla klart min tavla, sen åt vi och sen drog jag iväg till farfar. Där träffade jag även mina kusiner Anna och Liv som är här och hälsar på och det var jättekul att träffa dem alla tre. Efter det kämpade jag lite med rädslor och separationsångest och sen packade jag på allvar. Det tog längre tid än vad jag trodde och ryggsäcken blev full nästan till bristningsgränsen. Men den vägde bara 14kg konstigt nog. Innan jag vägde den småtävlade vi lite om hur mycket vi trodde att den skulle väga, pappa gissade på 17, mamma 13 och jag 15, så det blev oavgjort mellan mamma och mig:P Dagen avslutades med en jättegod middag och mys framför Toy Story och nu sitter jag här och vill inte gå och lägga mig trots att jag är helt slut, för det innebär att jag snart måste sätta mig på flygplanet. Men det måste jag ju ändå så det är fullkomligt idiotiskt, jag vet.
Fattar seriöst inte varför jag är flygrädd för jag har aldrig varit med om något särskilt traumatiskt. Antar att det är en kombination av alla kassa amerikanska flygkatastrof-filmer samt vetskapen att om man skulle vara den lilla olyckliga procenten som råkar ut för haveri så är man verkligen körd. Hittade den här länken på Landvetters hemsida, och det var faktiskt lugnande http://swedavia.se/sv/Swedavia/Resenar/Forum-for-flygradda/ Ett litet tips om man, som jag, tycker att det är obehagligt att flyga :)

Ska skicka några mail och sedan sova. Imorgon lyfter planet 07:40. Önska mig lycka till!

Till Jessica: Smileyn jag menade var inte den vanliga :P utan den som kom upp i inlägget innan när jag skulle skriva "plats". Har ingen aning om var den kom från så jag blev lite förvirrad helt enkelt x)


Kommentarer
Enligt sofia

hoppas flygresan har gått bra :) hoppas att Costa Rica är alldeles underbart ) massa kramar

2010-11-07 @ 17:01:04
URL: http://stellaire.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0