En liten summering av veckan som gått

Har varit extremt oproduktiv hela veckan. Energin har liksom inte velat infinna sig och det har slutat med att jag har legat i soffan och zappat runt mellan diverse amerikansk innehållslös skit och tänkt tankar som ”jag orkar inte”, ”what’s the point” samt ”mitt liv suger”. Haha usch vad dramatiskt och deprimerande jag precis insåg att det där var! Tur att Anna hade inflyttningsfest igår kväll och jag fick komma ut och träffa lite folk (bland annat Julia som jag inte sett på ett år, helt sjukt) Mycket trevligt var det och vid flera tillfällen skrattade jag så att jag fick ont i kindmusklerna. Tror jag behövde det :P

Det finns faktiskt en anledning till mitt ineffektiva tillstånd och det är att det jag måste greja med nu inför Costa Rica är ganska stora och komplicerade uppgifter som jag inte kan fixa själv, och eftersom mamma jobbar på dagarna och vi båda är trötta och omotiverade på kvällarna har det liksom inte blivit av att något har blivit gjort.

Men idag, kära läsare, har det gått framåt! Jag har ansökt om inresetillstånd till USA där jag ska byta plan. Efter att dyrt och hederligt intygat att jag inte är drogberoende eller har ett förflutet i terroristaktiviteter blev jag godkänd och kommer att få flyga till USA, MEN detta innebär dock inte att jag nödvändigtvis kommer att bli insläppt i landet! De ska nämligen kolla upp mig på plats och därefter besluta om jag är värdig att få sätta min fot i deras fantastiska välsignade land av möjligheter. Det är nog ganska lugnt för min del, men detta betyder alltså att om de inte tycker att jag ska få bli insläppt har de all rätt att sätta mig på ett plan och skicka hem mig igen, och detta vet jag först när jag har anlänt till USA. Snacka om korkat, eller?! Nog för att de har anledningar att vara försiktiga, men det där var väl ändå ganska… osmidigt? Sen fick jag pröjsa $14 för att ansöka om tillståndet. Doh. -.-

Vi har även kollat lite på reseförsäkringar. Har mailat några som heter Gouda Reseförsäkringar och ska ringa till Länsförsäkringar, så får vi se vad som passar mig bäst. Sen ska vi kolla var i San José jag ska bo när jag landar (eftersom jag anländer till Costa Rica så sent på kvällen ska jag sova över i huvudstaden och ta mig till Quepos där jag ska bo dagen därpå). Känns bra att vara lite effektiv igen :)

Ha’re!


Kommentarer
Enligt sofia

jag har hört att man måste svara på en massa frågor för att få komma in i landet o att man måste svara likadant alla gånger typ... men sktiv inget negativt så att de inte spårar din blogg :P

2010-10-10 @ 14:12:43
URL: http://stellaire.blogg.se/
Enligt Karin

HAHA USA är verkligen ett speciellt land alltså!

2010-10-11 @ 14:05:22
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0