Hjärnstopp

Jag inser att jag inte är särskilt bra på att uppdatera min blogg. Jag antar att det beror på att jag inte riktigt har kommit igång än samt att jag inte vet vad jag ska skriva. Det händer inte så mycket just nu, men ändå känns det som om min hjärna är överbelastad. Har jag mer än tre saker att komma ihåg blir det för mycket och jag glömmer av; hårddisken är full och svämmar över liksom. Ibland går det så långt att jag nästan blir orolig på allvar :P Typ som igår då jag i flera timmar gick runt och var övertygad om att det var onsdag, så jag sms’ade Stina och frågade om vi skulle samåka till Grön Ungdom-mötet, varpå hon svarar: ”Men… vi brukar väl ha möte på onsdagar, eller?” Det var verkligen tur att jag skickade det sms’et för jag var nära på att ta cykeln först men tänkte sen att eftersom det kommer att vara svinkallt när jag ska hem och jag inte har något busskort kan jag lika gärna fråga Stina om hon ska köra eftersom vi bor ganska nära varandra. Hade jag bara cyklat iväg hade jag ju stått där utanför lokalen och frusit och skickat arga sms och frågat vart alla håller hus :P Tur, som sagt x)

Så, hur går det med resplanerna då? Jo, just nu kollar jag på billiga hostels i San José där jag ska bo när jag har landat den 7’de. Kollade lite igår också och den första annonsen som kom upp var ett billigt ställe med positiva recensioner som dessutom har pendelbuss till och från flygplatsen. Förmodligen är detta stället det kommer bli för jag fick en bra magkänsla när jag läste om det, så jag får lita på att det var ödet som satte den som första annons (för det varierade varje gång man kom in på hemsidan) :)
Sen funderar jag även på vad jag ska packa i. Fick ett tips om en väska som var rullväska och ryggsäck i ett vilket ju är väldigt praktiskt, men den var dyrare än ryggsäckarna mamma och jag har kollat på, rymde mindre packning och vägde ganska mycket, så vi får se hur det blir.

Idag har jag gjort en lista över allt som ska göras så att jag inte ska glömma bort något (:P) och till lunch ska jag försöka göra rödbetssoppa. Vi får hoppas att detta inte överbelastar hårddisken :P
Ha’re! :)  


Kommentarer
Enligt sofia

ryggsäck är det bästa så vitt jag vet :D... tove brukar också säga att sovasäcksinnerlakan i siden är toppen, vet inte om du ska ha nåt sånt med men de kan ju vara bra att veta :D

2010-10-13 @ 17:19:15
URL: http://stellaire.blogg.se/
Enligt Jessica

Litet tips för framtiden, kan vara bra att ibland slänga in ett lite kortare inlägg då och då ;) hihi, kanske en och annan bild med! :) det gör att det blir roligare och lättare för oss att läsa :P

2010-10-14 @ 13:05:44
URL: http://expectansy.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0