Långhelg

Upptäckte att det visst var en vecka sedan jag uppdaterade…oops :P Men jag vill faktiskt understryka en sak: Jag satsar inte på att bli nästa Kenza och jag tänker aldrig känna det som en skyldighet att uppdatera min blogg. Följaktligen kommer jag inte heller be om ursäkt för att jag suger på att uppdatera. De som stör sig på detta eller har något annat problem med mig kan helt enkelt läsa någon annans blogg och hålla sig undan ur mitt liv, thank you very much (men ni som bryr er på riktigt har för alltid en plats i mitt hjärta :)) Med detta sagt kan jag fortsätta att skriva om trevliga saker:

Har haft en mycket trevlig och mysig långhelg! Den började i torsdags då jag begav mig till Karlstad för att hälsa på Jessica! Anledningen till att vi valde att jag skulle komma just då var att filmen ”Till det som är vackert” som vi båda var statister i skulle ha premiär i fredags. Men ni som redan läst Jessicas blogg vet att SF blåste oss totalt och som följd av detta såg vi ”The last airbender” istället. Visst sög det att ”vår” film inte gick, men det blev riktigt bra ändå faktiskt! Det var askul att se Last airbender eftersom jag tittat på serien till och från (som faktiskt är grymt bra!) plus att den visades i 3D. Nice filmupplevelse med andra ord :)

Jag stannade i Karlstad till igår förmiddag då jag blev upphämtad på universitetets parkering av min familj, sedan bar det av till… *trumvirvel* …Grängesberg! x) För er som inte vet är det här den lilla hålan i Dalarna där sommarkursen med BKS hålls varje år. Vi åkte dit för att se The Real Group som sjöng i konserthuset där vi repar och har slutkonserten på sommarkursen. SHIT vad fel det kändes att komma dit på hösten! :| Brunt och grått och ett tunt snölager på marken… så fel, så fel :P Men konserten var bra, oh, så bra! Har ni någonsin hört The Real Group? Om inte, lyssna säger jag bara! Två tjejer och tre killar, alla med perfekt gehör och ett enormt röstregister, och inga instrument används! Man behöver inte vara en nörd som jag för att förstå att deras musik är sjukt svår att sjunga och som om detta inte var nog gick de alla in med en gång på rätt tonart utan att ge varandra start-toner! Detta, mina vänner, är seriös talang! Dessutom gör de allt med glimten i ögat och man märker verkligen att de har kul tillsammans. Riktigt kul var det :)

Nu har jag varit hemma ett par timmar och konstaterar att nu börjar allvaret på riktigt. Nästa resa jag gör kommer att gå till Costa Rica. Om exakt två veckor kommer jag vänta i New York på planet som ska ta mig sista biten till San José. Fast just nu är jag så utmattad att jag inte riktigt orkar jaga upp mig. Denna vecka ska de sista praktiska förberedelserna bli gjorda, jag ska försöka avsluta tavlan jag målar på och lära mig ladda upp bilder på bloggen. Sista veckan dedicerar jag åt att i panik ta hand om alla förberedelser jag glömt bort att göra x)
Tills vi hörs igen, ha det fint!


Kommentarer
Enligt Jessica

åh fan! Att du inte sa något om bilderna... jag hade ju kunnat visa dig. Vill du så kan vi ta det på telefon? ;) och jag tror jag har kommit på lösningen om att ladda upp bilder på internetcafé utan att andra kan se dem sen på den datorn ;)

2010-10-25 @ 01:15:25
URL: http://expectansy.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0