Bortgjord och oproduktiv x)

Idag hade jag tre viktiga samtal att ringa: 1) USA's ambassad för att fråga om det behövs något speciellt visum för att byta plan i New York, 2) Forex för att kolla om Global Cash-kortet funkar i Costa Rica, 3) Telia för att fråga om det behövs något speciellt för att använda min mobil i Costa Rica.

1) Jag fick knappa mig vidare en massa gånger (och det var inte det vanliga "för blablabla tryck 1,2,3" osv, utan "för blablabla tryck 4,6,9". När jag tillslut tryckt 4 för sista gången var det ingen som svarade, trots att telefontiderna var mellan 13:00 och 14:00. Jag blev sur och gav upp x)

2) Jag: Hej! Jag ska resa till Costa Rica och låna mina föräldrars Global Cash-kort. Jag undrar om det fungerar där eftersom det inte står någonting om Costaricansk valuta på eran hemsida.
Hon (med ett tonfall som antyder "är du verkligen så korkad?): ...Det går bara att ta ut euro och dollar med Global Cash-kortet.
Jag: Jahaa okej.
Hon: ....Du vet väl att man inte får låna ut kortet till någon annan...?
Jag: Eh, va? Oj då, nej?
Hon: ...det är strikta lagar för sånt där.
Jag: Ehe aha.. eeh.
Hon: Görs det en undersökning på det där kan dina föräldrar bli betalningsskyldiga.
Jag: Oj då. Det visste jag inte!
Hon: ...
Jag: Eheheeh men.. tack för att du sa detta hehe!
Hon: Hm.
Jag: Tack då. Hej! (lade på så snabbt jag kunde)
Awkward...! (Hur dum kan man vara egentligen??! Vid närmare eftertanke vet jag mycket väl att det inte går att låna ut ett kort hur som helst! Dock sa inte pappa eller mamma nåt om detta då de föreslog att jag kunde ta det. Men men, man lär så länge man lever x)

3) Inspelad röst: "Välkommen till Telia. Tala in ditt meddelande så kopplar vi vidare dig. Eller så kan du välja att knappa dig vidare”
Jag visste inte riktigt hur jag skulle förklara mitt lilla ärende så att en dator skulle fatta vad det rörde sig om så jag tryckte 4 för att knappa mig vidare. Men kom det ett alternativ som hette ”prata med telefonist”? Nej! Återigen blev jag sur och gav upp x)

Så gick det med min produktiva dag. Ska gå upp till farfar som fyller 88 år idag och fika istället :P Får ta tag i telia och USA’s ambassad imorgon istället. Och förhoppningsvis undvika att bli totalt förödmjukad haha xD

Annie


Kommentarer
Enligt Karin

Jag har helt glömt att kolla din blogg (har väl inte vant mig än) och nu när jag gick in hade du ju skrivit flera inlägg:) Rolgit roligt..



Haha fan va pinsamt samtal förresten..jag hade seriöst dött!

2010-10-06 @ 16:55:32
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/
Enligt sofia

din stackare... vad hemskt... jag hatar att knappa mig vidare, när jag ringde till bredbandsbolaget fick jag knappa mig vidare 4 gånger innan jag fick prata med en människa som idiotförklarade mig...idioter allihop de kunde ju vara lite trevliga i alla fall

2010-10-08 @ 16:35:39
URL: http://stellaire.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0