Varning för musiktjöt

Så då var man hemma igen. Jättemysig och rolig långhelg verkligen! En speciellt bra grej var att vi inte spelade den snabbaste satsen lika snabbt som jag hade övat och som man egentligen ska (den ska gå i 160 slag/minut vilket är typ HELT CRAZY och omöjligt snabbt (jämför t.ex med en vanlig poplåt som brukar ligga på 120 slag/minut ungefär och lugna ballader på typ 80). Verdi måste verkligen ha älskat detta parti för det återkommer flera gånger under requiemet. Nog för att det är riktigt bra och maffigt men mindre kul att spela då det är sjuktäckligtgalet svårt, så det var ju nice att vi körde det lite långsammare så man slapp faila så mycket som man hade fruktat liksom x) Sen gick det ju fortfarande snabbt, men ah, bortsett från några kixar i lägeväxlingarna gick det faktiskt helt okej. Heja mig! ^^, 

De vegetariska alternativen på färjan var ju för övrigt näst intill obefintliga. Färjan vi åkte med på fredagen hade bara en fetaostsallad som inte innehöll kött, och på den vi tog igår fanns det bara salladsbuffé. Som om inte detta var nog var det dessutom hur jäkla dyrt som helst och ändå åt vi på den billigaste restaurangen. Jag vill inte tvinga någon att ändra livsstil, men ska det verkligen vara nödvändigt med kött i ALLT? Det är gott, bra för miljön och framför allt nyttigt att äta vegetariskt så det kan ju vara värt att satsa på åtminstone två eller tre rätter? Sen kan ju de som hellre äter kött ta något annat av de 150 alternativen på menyn om det skulle vara så. 

Men nej, nu ska jag inte klaga för mycket. Sitter och lyssnar på min spelningslista med filmmusik, just nu från Sagan om ringen. Mycket harmoniskt. Men imorgon börjar allvaret med planeringen inför Costa Rica. Har fått hem en massa dokument, bland annat fakturan. Fyfan, orkar verkligen inte tänka på det nu. Tar det imorgon istället xD Nu ska jag försöka fixa en bild så det kan bli en header på den här bloggen någon gång i framtiden J ha’re!

 

Annie


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0