Heja stråkmusiker! x)

Hallo allesammans!

Har haft en riktigt najs helg! Föjlde med Malin och hennes stråkkvartett till Kopparberg där de skulle ha konsert. Jag föjlde med som andrechaufför och fick inte vara med och spela (eftersom det isf inte hade varit en kvartett längre...) men det var jättekul ändå! Riktigt gött att spendera en hel helg med roliga människor som är precis lika nördiga som jag när det kommer till klassisk musik :D Vi kom även på att jag kunde vara manager, så om ni känner nån som ska gifta sig eller nåt och vill ha en stråkkvartett så är det bara att höra av sig till mig! ;)

Dessutom är det allmänt kaos här hemma så det var gött att komma härifrån. Renoveringen är inne på sin andra vecka och imorgon kommer mattläggaren. Hittils har pappa rivit bort den gamla mattan och byggt om golvbunnnen vilket var ett jättejobb och anledningen till att vi började riva ut allt redan för en vecka sen.

Och på onsdag har jag mitt livs första ansökning. Så imorgon bär det av till Linköping. Är nervös såklart för det känns som att jag borde kunna mina stycken bättre. Men aja det är ju en bra erfarenhet vilket som, så det får som sagt gå som det går. Lugnar nerverna med lite Vivaldi. Har skamligt nog aldrig lyssnat igenom hela De fyra årstiderna så bestämde mig för att göra det :P Denna sats måste ju vara barockens coolaste stycke :D :



(Hur grym är inte Sarah Chang? ^^)

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0