Valborg

Glad Valborgsmässoafton eller vad man säger! Kanske skulle man säga Glad Vår istället som de säger i Mumintrollen? ("Vilken fiiin idé!")

För nu är det ju faktiskt jättemycket vår och ingen kan motsätta sig detta faktum! Firade detta lite igår genom att följa med Malin till Ullared och köpa nya vårkläder. Spenderade tack vare media-avdelningen ganska mycket mer än planerat men till mitt försvar behövde jag allt jag köpte.. Så det så! Och med tanke på hur mycket man fick för pengarna ska man väl verkligen inte klaga! Ska dit en gång till i sommar så då får jag försöka att inte spendera lika mycket. Men då ska jag nog satsa på att köpa lite Disneyfilmer istället för kläder. De har ju jättemånga där! :D

Denna Valborgsmässoafton kommer för min del bli ganska lugn (inte för att jag direkt har nån historia av vilda valborgsmässoaftnar bakom mig men ändå..) Någon som förresten vet varför man firar Valborg och hur det kom sig att det blev värsta supar-högtiden för alla Sveriges fjortisar? Hur som helst, eftersom Malin inte hade nåt särskilt planerat heller bestämde vi oss för att åka till Sparreviken utanför Ljungkile och grilla.
Hur ska ni fira? :) 

Dagens grattis går till mitt körkort som fyller två år idag. Prövotiden är slut, yaaay! :D

Ha're!


Kommentarer
Enligt sofia

vi ska också grilla och sedan titta på en brasa... men just nu regnar det. Inte kul alls....

Grattis till ditt körkort!!!:P

2011-04-30 @ 12:33:44
URL: http://stellaire.blogg.se/
Enligt Jessica

Hihi, vad kul med körkortet! :) Jag minns att jag blev helt till mig när jag kom på att prövotiden var slut! :D Hihi.. Vi satt ute och prata med typ 500 andra studenter i stan :) Och sen åkte vi till min granne och spelade "jag har aldrig" och musik-quiz ;) Hihi, ja du Ullared alltså :) Det är fina grejer det! Handlade för 1707 kronor jag :) Lite kläder, massa tvål och sånt :) Och filmer :D Kenny Starfighter serien och Begns på dvd och Sunes jul :D Daniel köpte Sunes Sommar och Kenny ;) hehehe!

2011-05-02 @ 15:07:09
URL: http://expectansy.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0