Wok!

När jag började fundera på om man kanske skulle ta och skaffa sig en blogg fick jag världens inspirationskick och tänkte att jag skulle skriva en massa inspirerande och roliga inlägg om bland annat mat. Har det blivit nåt sånt då? Nepp. Anledningen till detta är väl att jag hade ganska mycket annat i huvudet i höstas och att jag sedan jag kom hem inte har känt mig särkilt inspirerad alls. Men! Idag, kära vänner, har jag ett recept åt er! :D Är bara tvungen att dela med mig av detta för det var så himla enkelt att laga och det är nog ganska billigt dessutom!


Veggie wok med nudlar

500g wokgrönsaker
olja
200g nudlar
salt
1 påse Santa Maria Veggie-wok kryddmix
1,5dl vatten

Hetta upp en stor stekpanna med lite olja. Lägg i wokgrönsakerna och woka i ca 5 min. Koka under tiden upp nudlarna i lättsaltat vatten. De ska fortfarande ha lite tuggmotstånd när de hälls av.
Häll på 1,5dl vatten och kryddmixen på grönsakerna och låt det koka ihop lite. Häll sedan över nudlarna i stekpannan och rör runt så det blandar sig. Låt det koka ihop ett par minuter tills du tycker att det räcker ^^,



Från det att nudelvattnet kokat upp tog det bara en kvart innan allt var klart! Känsliga läsare varnas dock: det blev ganska starkt..! :P Vill man så kan man t.ex ha i kyckling också.

Smaklig måltid!

PS. Igår kväll ringde jag till Bollnäs och fick reda på att jag är antagen :)

Kommentarer
Enligt Jessica

oooooh, grattis! :D Gud vad roligt! Fast jag tycker att du ska komma in på Ingesund istället, då är du nära mig ;)

2011-04-28 @ 02:09:27
URL: http://expectansy.se
Enligt Karin

Åh grattis, du verkar ju vara bra på det där att bli antagen. Hoppas bara du kommer in i Ingesund nu också :)

2011-04-28 @ 10:58:47
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0