Hell on Heels

Hej! :)
Lite drygt en vecka har gått och nu känner jag att jag börjar landa lite. Schemat har dock inte dragit igång ordentligt än och tack vare det har jag inga lektioner idag ^^, Detta firar jag med att göra läxor, höhö. Har utöver mina musikämnen valt till Naturkunskap B eftersom jag var dum nog att inte läsa det i gymnasiet, och till imorgon ska vi skriva om 19 berömda forskare. Vi ska skriva ca 5 handskrivna rader om varje person men eftersom det är handskrivet och dessutom så många vi ska skriva om, så tar det tid och är följdaktligen ganska segt eftersom naturkunskap inte är det ämne som jag är mest intresserad av här i världen :P Men det måste bli gjort ändå.

Igår hade jag min första gitarr-lektion! Jag har valt till klassisk gitarr som andra-instrument och det kommer bli jättekul att lära sig! Dock är jag nästan lite orolig för att jag har tagit på mig för mycket, för helt oväntat visade det sig att fröken Karin tänkt sig att jag skulle vara med i två kvartetter och spela altfiol i en av dem, så nu har jag ännu ett instrument att lära mig. Visserligen är altfiol en större version av en vanlig fiol men den har andra strängar och man spelar efter c-klav och inte efter g-klav som jag är van vid. Så det kommer ta ett tag att ställa om men förhoppningsvis ska det inte bli ett allt för stort problem. Sen kommer jag ju att få en massa att öva på på fiolen så vi får se om jag dukar under av stress eller om jag klarar det xD Men det ska ju vara kul det jag håller på med, så om jag känner att jag inte orkar får jag helt enkelt dra ner på något.

Nej, nu ska jag fortsätta med naturkunskapen. Dagens låt får bli en av ett band som jag var tvungen att kolla upp bara för att namnet var så ägigt ;)


Kommentarer
Enligt sofia

de klart att det kommer att gå bra :) så länge man tycker att det är kul så kan man göra hur mycket som helst :P

2011-09-01 @ 13:48:41
URL: http://stellarie.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0