Jag ska bli grym!

I lördags flyttade jag som kanske de flesta av er vet till Bollnäs. Det är en liten håla i Hälsingland, men en mycket söt liten sådan ^^,
Det är jättefint här på skolan, och mitt rum är mycket större än förväntat vilket ju är sjukt obeskrivligt najs xD Eftersom dagarna innan jag skulle flytta var så stressiga, håller jag fortfarande på att smälta att jag är här. Det går bättre för varje dag och jag har redan börjat trivas här i mitt rum trots det hemska, röda golvet (svårt att matcha rosa/lila blockljus till...) Anyway, de första dagarna har gått åt till installering, info-möten, allmänt socialt häng och såklart musicerande. Det sociala hänget upptar dock i nuläget ca 85% av tiden :P Men det är svårt att inte vara social när det är supertrevliga människor överallt, och därför har uppdaterandet här på bloggen blivit lidande. Har dessutom inte fått igång internet förrän nu. Jag lyckades inte komma åt det trådlösa bredbandet så AnnaMaria (en tjej i min klass som pluggade dator-teknik i ett år) var här och kollade på det :P Det visade sig att det bara var att trycka på en av special-knapparna ovanför tangentbordet så funkade det. Hade jag fattat det när jag var hos Karin hade vi sluppit byta dator för att komma in på internet x)

Som sagt har det tagit lite tid att smälta att jag är här. Igår när jag kom från övningsrummen och gick mot hus 5 där jag bor, hörde jag hur ett gäng satt och jammade på altanen vid köket och det var första gången som jag verkligen insåg att jag befann mig på en musikfolkhögskola, det var sweet. Det är så schysst att vara omgiven av människor som är lika musik-freakiga som jag. Man blir verkligen inspirerad av allas motivation och olika musikaliska bakgrunder och sätt att arbeta. Och jag är mer pepp än nånsin, jag ska bli GRYM på fiol det här året!

Kommentarer
Enligt Karin

fan va gött att du trivs :D Och synd att vi inte listade ut det där med internet haha

2011-08-25 @ 13:47:31
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/
Enligt Sara

Sjukt fin blogg! :D



Hur är det med dig? :)

2011-08-29 @ 20:48:09
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/
Enligt Ida

Var med och tävla om ett hemmagjort ljus, perfekt nu i höst!

http://idahtt.blogg.se/2011/august/tavling.html

2011-08-29 @ 20:53:12
URL: http://idahtt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0