Big Yellow Taxi

Ja nu ska jag snacka om musik igen! Men jag kan inte låta bli för jag blev så himla glad nu haha! 2003 kom en låt som kördes lite då och då på Rix FM som jag gillade men jag fick aldrig reda på vad den hette. Till och från (senast häromdagen faktiskt haha!) har jag funderat på den och tänkt "Jaja, den får jag väl aldrig reda på vad den heter, vad synd." Hur som helst, har ju börjat lyssna på Joni Mitchell som har en massa musik på Spotify, så jag drog lite sporadiskt några låtar som titeln lät nice på till min lilla 60's-80's-spelningslista som jag lyssnar på just nu, och helt plötsligt sätter jag mig spikrakt upp i stolen - DET ÄR DEN LÅTEN! :D Fast ah, originalet då. Som för övrigt också var jättebra :P Jag blev så himla överraskad och glad haha. Låten heter Big Yellow Taxi och covern som kom 2003 är gjord av Counting Crows. Som om detta inte var nog visade det sig att Vanessa Carlton som gjort låten Thousand Miles (som också är jättebra haha) var med på ett hörn också. Alla visste säkert redan detta men jag var bara tvungen att skriva det ändå x)Undrar förresten varför videoklippet blev så stort... Någon som vet?

Kommentarer
Enligt Jessica

För att du tog HTML koden för ett stort videoklipp ;)

2011-02-28 @ 23:22:07
URL: http://expectansy.se
Enligt Karin

Vi hade originalet på en av våra BIT-spelningslistor så jag får läskiga minnen av den xD

2011-03-01 @ 15:52:02
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0