Hemma

Tänkte att jag får skriva ett litet (okej det blev visst ganska långt, oops) inlägg om hemresan också.

Daisy lämnade mig på flygplatsen kl 5 på morgonen (då hade jag sovit typ 2,5h heja mig!). Det var ganska krångligt att checka in bagaget för man skulle betala nån skatt och fylla i ett formulär, men annars gick allt fint. Det var jättesorgligt :( Det var så svårt att fatta att min resa höll på att ta slut och att jag verkligen skulle lämna Costa Rica. Dock blev jag värsta sur på Continental Airlines. Resan till CR gick också med dem och det var jättebra! Man fick se på hur mycket film man ville och de hade vegetarisk mat (inte på det sista flyget, vilket SÖG, men ändå). Nu var det enda frukostalternativet skink-och-äggmacka (tur att det var ägg också så jag kunde peta bort skinkan. Men usch vad kräsen jag kände mig när jag gjorde det haha) och ville man se på film fick man pröjsa $6. Inte så mycket men ändå. Och resan tog 5h och eftersom jag har problem med att sova i saker som låter och rör på sig (och befinner sig flera km upp i luften!) spenderade jag tiden med att lyssna på iPoden.
När vi landade i New York såg jag Empire State Building och Frihetsgudinnan från flygplanet, coolt :) Jag var lite småsugen på en nyttig lunch och hittade den här UNDERBARA salladen:


Behöver jag säga att det var GOTT? xD det var väl dessutom nåt av det nyttigaste jag ätit på länge.
Nästa flight gick med Lufthansa. Och alltså, wow! Jag säger bara heja dem! :D Aldrig har jag enjoyat en flygresa som den! xD Planet var stort och snyggt, personalen jättetrevlig, de hade vegetarisk mat OCH världens utbud av film och musik som man fick kolla/lyssna på helt gratis! :D oooooch... alkoholen var gratis också xD Först tänkte jag vara duktig och tänkte att eftersom jag inte sovit nåt och borde vara pigg i huvudet bör jag inte dricka nåt mer än vatten och juice. Men sen tänkte jag: "Men vafan, jag är på väg hem från mitt livs resa och de erbjuder gratis vin. Hallå eller??!" Så det slutade med att jag firade mina 3 månader på andra sidan jorden med två glas vitt vin och en Bailys med is :P Och när jag kollade runt bland all musik hittade jag denna människa:


Han är numera min nya idol haha. När jag firat klart lyckades jag faktiskt sova!

Vi landade i Düsseldorf 06:05 lokal tid. Där var det superdimmigt och -4 grader vilket gjorde att mitt sista plan till Göteborg blev försenat med 1,5h >.< Vi boardade planet i tid och sen fick vi sitta och vänta. Detta plan var mini-litet och fult och klaustrofobiskt (förlåt Lufthansa men där tappade ni lite poäng x) så det var inte så nice, men efter en stunds osäkerhet om vi skulle komma iväg överhuvudtaget lyfte vi tillslut och 10:30 satte jag min fot på svensk mark för första gången på 12 veckor :) Och när jag hämtat ut min tunga men trogna ryggsäck väntade hela familjen på mig :):D Åh vad underbart det var att se alla igen :) Och vad underbart och konstigt det var att komma hem. Helt plötsligt kändes det som om hela resan bara varit en dröm. Jag har tänkt på det och kommit fram till att det nog beror på att det gick så snabbt och lätt (iaf om man jämför med resten av min tid i CR x) att komma hem. Det var som att gå igenom en slags portal och vara hemma i det normala igen. Ganska surrealistiskt. Men nice. Och idag känns det bara bra :) Lugnt, skönt och tryggt :P Men jag saknar CR också. Och de kommer jag nog alltid att göra. Det är svårt att fatta att allt är över nu. Tur att mina foton och Facebook finns så jag kan minnas för alltid :)

Kommentarer
Enligt Jessica

hmm, du det där med Lufthansa och GRATIS någonting alls... Du betalade för det där ;) Det kallas nog Första Klass tror jag ;) För vi flög med dem till USA och det SÖG RÖV! Värsta litet och folk som låtsades inte kunna engelska som dunka ner ryggstödet i knäna på oss...

2011-02-07 @ 21:54:21
URL: http://expectansy.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0