Sista 1,5 dygnet i Costa Rica...

...var ganska fett kaotiskt. Det var namligen så att jag begick det största screw-up'et i mitt livs historia. Jag glömde mina glasögon på volontärstationen mitt ute i ingenstans där det inte finns någon kommunikation xD Hur lyckas man med detta kan man undra. Jo, jag satte in linserna och det enda jag hade i huvudet var att lägga ner linsvätskan i necessären så jag kunde bli klar med packningen och komma därifrån. Så glasögonen blev liggande under spegeln över handfatet. Så gick det till. Detta kom jag på typ halv fem på eftermiddagen när jag var tillbaka i Puerto Jiménez och då var det för sent att åka tillbaka eftersom det snart skulle mörkna. Jag fick panik. Såklart. Vad annars? Tanken på att flyga i 19h med kontaktlinser var omöjlig och dessutom är mina glasögon svindyra. Det slutade med att jag kl 6 morgonen därpå, dvs. i lördags, fick hoppa in i ett sånt där litet Luftens-Hjältar-flygplan som tog mig till landningsbanan 30 minuters promenad från stationen x) Så det kan bli.  Men jag fick mina glasögon i alla fall. Och aldrig mer ska jag skratta åt folk som glömmer sina glasögon!

Piloten erbjöd mig skjuts till en liten stad, Palmar, dit han skulle och hämta bränsle och varifrån bussarna till San José enligt honom skulle gå flera gånger i timmen. Han var väldigt övertygad om sin sak och bussen från P. Jiménez skulle ta 8h eftersom landskapet är så upp-och-ner den första sträckan, medan från Palmar det bara skulle ta 4h. Sagt och gjort, men när jag väl kom fram till busstationen i Palmar får jag reda på att nästa buss går kl 13 (vilket var den som gick från P. Jiménez kl 9 och som jag skulle tagit egentligen) men att det eventuellt skulle gå en annan 11:30. Och för en gångs skull hade jag tur, den bussen gick :P Men den var värsta seg (busschauffören stannade och köpte en stor fet klase med matlagnings-bananer åt sig själv. Hallå eller??!) och 17:20 var jag framme i San José. Daisy kom och hämtade mig och jag var så lättad att se henne att jag nästan grät haha. För efter allt strul var jag rädd att jag inte skulle komma till San José överhuvudtaget xD

Vi åkte och åt på en restaurang med två av Daisys kompisar som jag kände lite grann sen tidigare och senare på kvällen hade en annan kompis till Daisy födelsedagsfest. Denna natt hade jag sovit typ 4h eftersom jag nojat mig för glasögonen och jag var fett trött, men det var ju liksom min sista kväll i Costa Rica så jag kunde bara inte med att gå och lägga mig xD Och det var riktigt kul faktiskt! Så min sista dag i Costa Rica blev riktigt bra tillslut :)

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0