helg

Är egentligen inte särskilt bloggsugen men eftersom det har hänt lite grejer utöver det vanliga får jag väl göra det ändå.

Umgicks med Jessica i torsdags :) Mycket trevligt att se henne igen efter fyra månader (blev tvungen att räkna efter, ja det är 4 månader! :O omg...) Vi drack kaffe, åkte till Trestads lekland med supersöta lilla Freja och såg på film. Och så bröt jag mitt löfte som jag gav när jag var 13 om att jag ALDRIG någonsin skulle köpa något på Lidl xD Jag skulle inte ens sätta min fot i affären haha. Men de sålde oljefärger för bara 50-nånting spänn, så vad hade jag för val? x) Nu återstår det bara att lära sig att måla med dem också. Jag har alltid tyckt att det liksom är något heligt över oljefärger.. Det var ju liksom vad da Vinci och Rembrandt och alla de där använde sig av! xD Är jag verkligen värdig...? x)


"Äpplen" av Rembrandt. Inte för att man måste kunna måla såhär för att få använda oljefärger, men ändå haha.


Dagen därpå åkte jag till Norrköping med Anna för där hölls nämligen Grön Ungdoms riksårsmöte även kallat RÅM. Det var roligt, intressant och väldigt lärorikt. Extra kul var det att all mat var vegansk. Blev för övrigt riktigt förtjust i Norrköping! Det fanns jättemånga gamla fina byggnader och de hade kanaler och grejer som gick genom staden :D Men det bästa av allt var nästan lokaltrafiken: de har ju spårvagnar i Norrköping! Jag visste faktiskt inte det haha. En enkelbiljett med buss kostade bara 13 kr (vilket kan jämföras med Västtrafiks 27...) och tågstationen var värsta stor vilket innebär att det går en massa tåg åt en massa olika håll. Har hört att det finns nån slags miljövetarlinjegrejs i Norrköping... Nu funderar jag på allvar att läsa den :)


Kommentarer
Enligt Jessica

Ja, sök den! :D Bra att söka massor med olika ju ;)

2011-02-21 @ 18:27:26
URL: http://expectansy.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0