Sista dagen i Buena Vista

Hejhopp!

Imorgon aker jag till San José igen och pa tisdag till nationalparken Tortuguero som ar mitt sista stopp innan
stopp innan jag aker hem igen. Tack vare alla roliga volontarer har jag borjat trivas riktigt bra pa Buena Vista, sa det kanns faktiskt sorgligt att aka ivag. En av volontarerna, Julia, ska ta samma buss som mig till San José sa jag slipper i alla fall aka sjalv :) Jag blir tvungen att stanna over i San José eftersom infrastrukturen i detta land suger och det tar aslang tid att aka strackor som fagelvagen inte ar langre an ett par mil. Tankte skicka ett sms till Daisy som jag larde kanna i Romelia och se om hon ar hemma. Hade varit kul att hitta pa nagot imorgon nar jag kommer fram (jag kanner inte for att hanga ensam pa hostelet som jag gjorde forra gangen jag var i San José.. x)

Har hort en hel del olika saker om vadret pa den Karibiska sidan; en kille pa ASVO's hostel sa att det skulle regna i januari medan ett par andra sa att det nog skulle kunna vara riktigt fint vader sa har ars. Sjalvklart hoppas jag pa det sistnamnda :P Har inte hunnit snorkla an och jag har hort att den Karibiska sidan ar overlagset bast for detta tack vare alla korallrev! Aaaaah jag hoppas verkligen att det kommer vara fint atminstane nagon dag sa jag far gora det. Att snorklia i ett korallrev finns namligen med pa min lista over saker jag ska gora innan jag dor :P 

Igar fick jag antligen fort over bilderna fran kameran till USB-minnet :D Har kommer en liten sammanfattning over det jag gjort den senaste 1,5 manaden :)



Dessa tva bilder tillagnas Johan ;)
 

Sa har sag var strand ut i Romelia, Playa Grande :)


Romelia-ganget nar vi gick till viverot for att kolla pa manformorkelsen :)


Ganget vi firade nyar med!


SKOLDPADDSUNGAR!! :D


Exhuming! D.v.s vi graver upp gamla bon och ersatter sanden eftersom den gamla sanden ar "anvand" och allmant acklig..

(Det ar SVINVARMT!!!)

Och sa avslutningsvis en liten vacker bild pa mig. Leendet ar fejk, syns det? ;)


Kommentarer
Enligt mamma

Bilder - hurra! Roligt att se platser och vänner!!!!!!!!!! Kram

2011-01-17 @ 21:17:32
URL: http://vivavivace.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0