Nya planer!

Jag har gjort det igen!! En Buena Vista a.k.a venir y salir, det vill saga komma till mitt projekt och dra med en gang morgonen darpa x) Jag ska ta allt fran borjan: Kom till San Jose och pratade med Ernesto som sa till mig att det hade regnat asmycket i Tortuguero det senaste och att det kanske inte fanns sa mycket att gora men att jag kunde ju aka dit och testa iaf om jag ville. Dumt att inte testa, tankte jag, och sa att jag ville aka. Sov over hos Daisy och nar hon skulle kora mig till terminalen pa morgonen var det trafikstockning sa jag missade min buss xD Men det gick en annan 1,5h senare sa det gjorde inte sa mycket. Kom fram till Tortuguero typ kl 17 och da visar det sig att INGEN AR DAR forutom field coordinatorn Elias, och att de haller pa att renovera huset sa de hade rivit ner vaggar, det fanns inget badrum och allt var en enda rora. Han berattade att han hade sagt till ASVO att han inte ville ha dit volontarer pga detta. Men det hade ju ingen informerat mig om. Sa jag tankte igenom situationen och kom fram till att eftersom jag bara har 11 dagar kvar i Costa Rica borde jag utnyttja dem, och jag har annu inte sett vulkanen Arenal som ska vara helt fantastisk. Sa jag bestamde mig for att sticka :P Akte kl 6 i morses och kom till ASVO's kontor kl 12. Fick prata med Ernesto och han ursaktade missforstanden och att det hade blivit sa rorigt alltihop. Elias hade sagt att det skulle komma tva nya volontarer pa mandag, (tva kvinnor i 40-arsaldern fran USA :P) Eftersom jag fortfarande ville jobba i Tortuguero bestamde jag mig for att komma tillbaka och spendera min sista vecka dar (battre ensam under 40 an helt ensam liksom:P). However, Ernesto kollade datorn och det visade sig att inget av det stamde. Det rorde sig om en kvinna fran Schweiz och en fran Italien, det var inte 40 utan 50 och skulle inte dit forran den 31'a, dagen da jag landar i Sverige. Haha.

Men, jag har en plan! Inte tajmad och klar an men jag jobbar pa det:P Ernesto smorade in mig pa ett annat projekt i narheten av gransen till Panama dit jag ska pa sondag eller mandag och fram tills dess ska jag turista mig vid vulkanen Arenal! Det blir super for om man lagger ihop dessa dagar med de dagarna som jag var borta fran Buena Vista blir det en vecka. Ska maila min svenska kontakt Rita och fraga om jag kan fa pengarna tillbaka for den veckan. Hoppas hoppas.

Ah forresten!! Daisy, hennes kompis och jag gick pa bio och sag Tangled, eller Enredado som den heter pa spanska :P Den var hur grym som helst! Fem av fem toasts, kanonkul! (Y) Ett mkt hett filmtips :)

Nu ska jag jobba lite mer pa min plan. Adios!

Kommentarer
Enligt Jessica

Ah men vad fan! Menar du seriöst att den filmen kommer COSTA FUCKING RICA innan den kommer till Sverige! Jag dör! Jag vill ju se den, den kommer hit den 4e februari jävla skit! :p

2011-01-20 @ 22:37:41
URL: http://expectansy.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0