strul igen

Nu ar jag nara att bli bitter tror jag. Kom till La Fortuna ca kl 13 och hittade ett hostel for ett OK pris. Tanken var att jag skulle aka med en hiking-tour kl 15:30 men hoppsan! ingen har anmalt sig, turen blir inte av. Jag gar tillbaka till mitt hostel som erbjuder en liknande tur (dock lite dyrare, darfor valde jag det andra stallet) men den hade akt 15 minuter tidigare sa jag missade den precis. Hade jag bara kommit med pa den turen hade allt varit perfekt: jag hade besokt vulkanomradet idag och akt till nationalparken Caño Negro imorgon (som jag fick betala i forskott for). Pratade med agaren och det skulle ga en till tur kl 17 som jag bestamde mig for att ta istallet men OJ DA, ingen har anmalt sig! Turen blir inte av. Daremot sa han att kanskekanske hinner jag med 15-turen till vulkanomradet imorgon men jag vagar inte hoppas pa nagonting langre. allt ar sa komplicerat och jag har ingen att ha som bollplank. Varfor kan inte saker bara bli som man vill utan en massa strul och krangel hela tiden? Det var samma sak runt nyar. Och varfor valjer folk att resa ensamma? Tanker inte resa ensam pa ett bra tag framover.

Men nej, jag tar val kanske i for hart. Har i La Fortuna har man en alldeles fantastisk utsikt over vulkanen Arenal sa aven om jag inte skulle hinna med turen imorgon har jag iaf sett den pa avstand. For turen gar inte upp till kratern utan bara runt i nationalparken runt omkring. Och det regnar ju faktiskt inte. Och jag har gjort ett enormt personligt framsteg genom att aka hit helt sjalv utan att ha bokat boende. Huvudsaken, har jag lart mig, ar att inte tappa modet trots att inget blir som man vill eftersom sa fort man gjort det ar man ensam pa riktigt. Fast ah, det ar ju inte alltid sa latt. Nagot som daremot ar latt ar att glomma av allt som varit bra nar det kanns som att universum standigt motarbetar en. Men sa far man inte tanka! Stall dig upp, ge dig sjalv en orfil och samla dig, kvinna!! Jag har ju faktiskt halsan ocksa! Ar ju faktiskt jattelycklig over att jag inte behovt anvanda diarremedecinerna en endaste gang :P

Vet inte hur jag ska fordriva kvallen dock. Tur att det finns gratis Internet... x)

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0