varning for langt inlagg x)

Skulle blogga i lordags men internet ville inte samarbeta haha. Ska borja med i fredags (for en vecka sen):

Aldrig igen ska jag ta ut forlusten i forskott! FRedagen var intensiv men helt super. Turen till Cano negro var jattefin och vi sag hur manga faglar som helst. Sen var det varsta tur for vi hann tillbaka till La Fortuna exakt i tid for att jag skulle kunna hoppa pa dagens vulkan-hike :) Det var mycket battre vader an pa torsdagen sa vulkanen tacktes inte av sa mycket moln. Pa vagen tillbaka stannade vi pa Baldi Hot Springs och jag sager bara HOLY COW vilket stalle! Till och med pappersbanden man fick om handleden nar man gick in var silvriga och lyxiga xD De har lett om det naturligt 40-gradiga vattnet till ett jattestort system med bassanger, och det var sa snyggt och coolt! Efter sju veckor pa billiga hostels och projekt med extremt basic utbud pa allt var det nat av det lyxigaste jag nansin varit med om x) Nar jag blir rik ska jag bo pa deras hotell haha!

Akte tillbaks till San Jose pa lordagen och pa sondagen akte jag till Puerto Jimenez som ar staden narmast nationalparken Corcovado dar Ernesto lyckades smora in mig for mina sista 6 dagar. Den resan tog 8h med buss x) Jag fick spendera natten pa kontoret for volontarerna och alla som jobbar i parken och dagen darpa akte jag ut till stationen som jag skulle jobba pa. Det tog 2h att ta sig dit och det var de varsta 2h i en bil i hela mitt liv. Vagen var hur gropig som helst (jag overdriver inte, den var sa gropig att jag borjade bli radd for whiplash-skador!) och eftersom jag sovit 10h den natten hade jag ont i huvudet och var sadar jobbigt seg som man blir nar man sover for lange. Fyfasen alltsa xD Sen fick man promenera 40 min pa stranden och sen var man framme! Det var jattefint lage, precis bredvid stranden. Forutom jag var det tva kvinnor dar, narmare bestamt de tva kvinnorna fran schweiz och italien som skulle till tortuguero pa sondag xD Haha odet ar skruvat ibland. Hur som helst, nu i veckan tog de ut sina lediga dagar och stack ivag, vilket gjorde mig till den enda volontaren dar. Jag ville skrika sa hogt att Ernesto skulle hora mig: You told me I wasnt gona be alone!!! xD Men de kom tillbaka dagen darpa sa det var inte sa farligt :P

Nu ar jag tillbaka i Puerto Jimenez. Corcovado var nice men det fanns inte sa mycket arbete, och det jobb som utfordes var for att det skulle vara nice for turisterna sa det var ju inget radda natur t.ex. Darfor ar jag glad over att det blev som det blev, for tva veckor med denna typ av jobb hade kannts som bortkastad tid. Imorgon gar min buss till san jose kl 5 pa morgonen haha. Ska spendera dagen med Daisy och pa sondag aker jag hem! Har faktiskt langtat hem hela veckan, fast pa ett bra satt liksom :) Ska bli sa skont och roligt att komma hem och traffa alla igen! *Langtar* :)

Kanske hinner jag blogga imorgon, kanske inte. Om inte sager jag: HA DET SA BRA, sa hors vi nar jag ar hemma i Sverige :)

CHAO!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0