Buena Vista

Alina, Barbara och jag atervande till Buena Vista pa nyarsdagen eftersom vi insag att det skulle var omojligt att hitta boende nan annan stans plus att ingen av oss riktigt hade ork att resa vidare och ingen visste vart vi skulle ta vagen om vi bestamde oss for att gora det. Vi fick inget vanligt mottagande direkt, kanske inte sa konstigt med tanke pa omstandigheterna. Nu har det kommit ganska manga nya volontarer och de ar trevliga och allt, men det ar anda inte riktigt samma sak. Jag saknar min forsta vecka i Romelia som var helt underbar, tiden i Quepos och sa har jag borjat langta hem riktigt mycket dessutom. Men eftersom allt har varit sa bra hittills ar det val bara naturligt att det gar utfor ibland. Tur att det "bara" ar en manad kvar :P Haha nej det ar sorgligt det med, men nu kanner jag att tre manader nog var en alldeles lagom tid att vara borta. Hade nog inte pallat ett halvar som jag tankte fran borjan.

HAHAHA agaren till internetcafet har In the shadows av The Rasmus som ringsignal!!! xD xD Var bara tvungen att skriva det. Idag ar en fin dag, solen skiner och det ar varmt. Och jag har failat med solbrannan haha. Jag vet, bara jag kan faila med solbrannan i ett land som Costa Rica. Vad som har hant ar att eftersom jag alltid har pa mig mina shorts ar mina ben bruna och min rumpa vit... Ashett, jag vet. Jag ar val allmant kand som "the whitest ass in Costa Rica" vid det har laget haha xD I ett desperat forsok att fixa det brande jag mig surprise surprise, sa nu ar jag rod ocksa. Men men, den bjuder jag pa xD
Och jag fattar verkligen inte hur liten varlden ar! Vid flera tillfallen har jag traffat random folk som kanner varandra pa mer eller mindre invecklade satt, men idag tar nog alla priser. Jag satt och kollade Facebook nar en kille kommer in och fragar agaren om det ar mojligt att anvanda datorn bredvid mig. "Vanta lite, den rosten kanner jag igen!" tankte jag och vande mig om, och det ar Marco fran Romelia! xD Jag menar, what liksom! Sen kom Marijn ocksa som ocksa var pa Romelia samtidigt som jag. Helt underbart! Tanken var att vi skulle ta samma buss fran Montezuma men eftersom Marco blev sjuk kom de inte till bussen och vi kunde inte saga hejda ordentligt. Vi skrev lite over FB och de sa att de tankte aka till Sámara men vi hade inte varandras nummer och med tanke pa allt tankte jag att de far jag val aldrig se igen, men voilà, har ar de! xD Riktigt kul! Och helt random. Haha.

Detta ar forresten projektet med floden med krokodilerna! An sa lange har jag inte sett nagra, men de som patrullerade stranden inatt sa att de sag ogonen sticka upp ur vattnet :P Floden rinner jattenara stranden och vid lagvatten kan man vada over utan problem, men vid hogvatten har vi en liten kajak. Det ar en valdigt lugn strand med lite grovre, morkbruna sandkorn. Jag foredrar nog de ljusare stranderna men denna ar fin ocksa. Och sa finns det Mangroveskog ocksa :)

Nu har jag inte rad att skriva nat mer. Hoppas ni har det bra!


Kommentarer
Enligt sofia

haha, otur med solbrännan :P ha det härligt den sista månaden :) kraaam :)

2011-01-08 @ 18:01:51
URL: http://stellaire.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0