Beslutsångest

Jag har ett problem som inte är något jämfört med vad som händer i världen för tillfället, men som oroar mig ändå. Det finns en folkhögskola som heter Lunnevad som ligger i Linköping som jag bestämde mig för att inte söka eftersom det står på hemsidan att den är tvåårig. Men i helgen träffade jag lite folk som alla sa att de kände människor som bara gått ett år där och att det inte var några problem. Det värsta är att sista ansökningsdag är imorgon och provspelningarna redan om tre veckor.
Jag kan ju inte påstå att jag iaf i nuläget känner mig redo för provspelningar. Och dessutom är jag inte säker på om jag ens vill gå där. Så varför bry sig? Jo, därför att 1) eftersom jag aldrig har gjort någon provspelning förut kan det vara en bra erfarenhet; 2) Olle bor där och ska dessutom också söka, och det är ju nice att ha nån som man känner; och 3) skulle jag komma in men bestämmer mig för att inte gå kan man ju tacka nej. Och på tre veckor hinner man ju faktiskt öva rätt mycket om man ligger i.
Men jag är ju livrädd!!! xD Och tre veckor kommer gå snabbt. Men jag ville ju ha motivation, eller hur? Jag måste bestämma mig idag. HUR SKA JAG GÖRA?? 

Kommentarer
Enligt Jessica

Du söker helt enkelt! Inget mer med det =) Du kan ju om du tycker att det blir för mycket säga nej tack till din provspelningstid =P Ifall du känner för det liksom... Men som sagt kan vara bra att ha provspelat en gång innan du gör det på en skola du VERKLIGEN vill gå på ;) SÅ vet du hur du reagerar på sådan stress =P =) Kommer gå as bra ändå! Men om du är osäker så går det alltid att tacka nej ;)

2011-03-14 @ 14:22:47
URL: http://expectansy.se
Enligt Karin

Linköping är ligger ju typ 10 mil från Hultsfred. Synd bara att jag inte ska bo där i höst, för annars kunde vi ju träffats rätt ofta om du skulle börja där.

2011-03-17 @ 11:36:31
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0