Tisdag

Varför ska det vara så svårt med vissa saker? Bara en sån småsak som att lägga till två punkter i mitt personliga brev och skicka till min jobbcoach känns som ett sånt där klätterplanks-hinder som man klättrar över när man har militärträning. Att hålla på och marknadsföra sig själv är ju jättejobbigt! Man skriver samma saker om och om igen och upprepar sig och då blir det ingen bra text. Man använder sig av alla synonymer man kan men det blir ju inte bra ändå. Man måste visa sig som världens supermänniska som brinner för precis allt och som är jätteduktig på allt som är bra att vara duktig på. Och allt är ju så meningslöst ändå för ingen kommer vilja anställa någon som bara kan jobba två månader. Jag har tre provsökningar att tänka på och hade gärna struntat i allt annat men jag behöver alla pengar jag kan få tack vare oväntade utgifter som ansökningsavgifter (man ba w00t!?). Som om det inte räckte med att betala en tågbiljet på 780 spänn bara för att det råkar vara långfredag när man ska hem från Bollnäs, liksom.
Men visst, det är bara småsaker som jag bygger upp till mentala berg. Precis som allt annat. Men just nu vill jag bara dra täcket över huvudet och låtsas att jag har feber och att hunden åt mina läxor.

Kommentarer
Enligt Jessica

Jag känner likadant. Så mycket man MÅSTE göra, men som är jobbiga. Psykiskt, fysiskt och känslomässigt! Hatar det, vill kunna delegera det till någon annan. Men det är inte alltid dt fungerar tyvärr :( Bara att kämpa på! och tänk inte på att du bara kan jobba i 2 månader, låtsas att du ska jobba där ett tag, så känns det nog bättre och då utstrålar du ju antagligen att du verkligen vill och kan jobba :)

De säger ju jämt att Hemtjänsten ALLTID behöver folk, har du hört med dem i Thn och Vbg och de små lantställen runt omkring? ;)

2011-03-29 @ 16:54:27
URL: http://expectansy.se
Enligt Karin

ÅÅh stackare! Jag lider verkligen med dig! och vet precis hur det känns! Men kämpa på Annie! Jag vet att du klarar det :D

2011-03-29 @ 17:22:49
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0