Tisdag

Idag var inte lika seg! Skulle faktiskt nästan våga påstå att min dag var lite action-fylld. Pappa och jag monterade ner soffan och lastade upp den på släpkärran, sen körde pappa iväg den till Myrorna. Det var lite sorgligt men vi ska ju få en ny soffa imorgon. En röd! Jag har inte sett den än så det ska bli riktigt spännande höhö. Klockan 16 skulle jag möta Agneta, min gamla spellärare, på n3 (Kulturskolans nya lokal (den supervräkiga nya byggnaden på Innovatumområdet...)) men eftersom jag satt och målade glömde jag av tiden och kom iväg tjugo i istället för halv som planerat. Tänkte gå över slussarna men väl där upptäcker jag att de spärrat av vägen eftersom de håller på och bygger, så jag fick gå världens omväg och blev därmed ännu senare... Var rätt stressad och hade världens håll när jag äntligen kom fram. Då var klockan 16:15 xD Som tur var var det fem min kvar innan Agnetas nästa elev skulle komma så vi fick en liten pratstund iaf vilket var nice. Och så gav hon mig piano-komp-noterna till ett av styckena jag ska spela på mina provspelningar vilket var huvudsyftet med min lilla utflykt till n3. Om nån skulle vara intresserad är det den här romansen av Johan S. Svendsen som jag ska spela (de sätter igång vid 1:02 och introt håller på till 1:48) :

Kan lägga upp de andra två nån annan gång.

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0