modernisering pågår

I helgen har Anna och jag varit på Miljöpartiets kongress som hölls i Karlstad. Jag var inte alls peppad på att åka iväg om jag ska vara helt ärlig men när jag väl kom dit blev jag jätteglad att jag bestämde mig för att följa med. Det var otroligt skönt att riktigt nörda in sig i alla politiska frågor och slippa tänka på allt annat. Sen var ju faktiskt Peter Eriksson och Maria Wetterstrand där och höll jätteinspirerande tal. Jag har ju alltid beundrat Maria Wetterstrand och på fredag kväll på festmiddagen tog jag mod till mig och gick fram och presenterade mig ^^, Sa att jag tyckte att hon hade gjort ett fantastiskt jobb som språkrör. Kändes lite mobbat men hur ofta får man chansen att göra nåt sånt liksom? Morgonen därpå sa jag god morgon till Peter Eriksson som bodde på samma hotell som vi x) Awesomeness. På ett sätt var det en historisk kongress eftersom det ju valdes nya språkrör (Åsa Romson och Gustav Fridolin, kan bli riktigt bra!) och trots att jag inte hade rösträtt var det grymt att vara där och vara en del av alltihop.


Hade bara mobilkameran så mina egna bilder blev jättedåliga. Denna är från Google.

Sen känns det som jag borde ge en förklaring till onsdagens inlägg. Som jag skrev innan dess meddelade Larry i tisdags att han hoppade av Negative så onsdagen var redan lite deppig. Sen fick jag reda på att jag inte kom in på Ingesund (det var typ 26 sökande eller något på klassisk fiol och de tog bara in fem. Alla dessa hade redan gått ett år på folkis och har alltså nördat asset av sig i ett helt år med jätteduktiga lärare, något som jag inte kan tävla mot) och i mailet skrev de även att det typ aldrig hade varit så hög konkurrens som i år. Hade kunat skriva minst 15 rader om hur det är att vara arg på Universum men det ska jag bespara er. Adderar ni PMS, mensvärk och spöregn, så kan ni nog förstå hur min onsdag var.
Men livet går vidare.


Kommentarer
Enligt Karin

Men nej! Fan va tråkigt!! :(

2011-05-24 @ 10:15:47
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/
Enligt sofia

usch vad trist

2011-05-27 @ 18:01:35
URL: http://stellaire.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0