Utflykt

I fredags var åkte vi till Gävle för att kolla på Gävle Symfoniorkester. De spelade Svit ur Svansjön av Tjajkovskij, Tjajkovskijs 2'a symfoni och Prokofievs Violinkonsert nr 1. Jag älskar ju Svansjön så det var sjukt nice, och violinsolisten hette Angélica Olivo och var hur grym som helst. Hon spelade alltihop utan noter som grymma solister brukar, och hade spelstil som en rockstjärna typ xD Sen fick vi reda på att hon var 15 år. Som Sven sa: "Hon vann livet. Vi andra kan lägga av och gå hem." xD

Dirigenten hette Christian Vásquez. Han var också hur grym som helst och dirigerade allt utom solokonserten utan noter vilket är helt stört. Tänk att kunna ha så mycket musik i huvudet och kunna slå in alla olika instrumentsektioner på rätt ställe! Han ser ut så här :


Visst är han lik Heath Ledger? x)

Innan konserten gick vi runt lite i Gävle och shoppade lite, det var jättemysigt :) För att ta oss dit hyrde vi bilar och hör på detta: De sa att om vi gav dem en konsert för deras firmafest behövde vi inte betala :D Så imorrn ska denna konsert äga rum. Repen inför detta har dock satt käppar i hjulet för min övnings-planering :P Jag håller fortfarande på att försöka hitta en fungerande balans mellan läxor, övning, lektioner och ett socialt liv. Det är ganska stressigt till och från faktiskt, men annars flyter det på här uppe i Bollnäs. Jag fick dock reda på att jag höll fiolen fel och till följd av detta måste jag lära om att hålla mitt instrument. Snacka om bakslag för egot xD Men det är bara att vara positiv och försöka hålla huvudet ovanför vattenytan. Det var ju trots allt därför jag kom hit: för att rätta till såna fel och bli awesome :P

Nu ska jag gå och göra mig en kvällsmacka och sen gå och lägga mig. Ha det! :)

Kommentarer
Enligt sofia

du kommer in i det snart ska du se :) men vad drygt med att hålla fiolen fel... Du får också lägga upp en bild på ditt rum så kan jag jämföra lite :P

2011-09-13 @ 22:53:04
URL: http://stellaire.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0